Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia

to zbiór zasad, procedur i instrukcji, których celem jest zapewnienie i stałe doskonalenie jakości kształcenia na wszystkich poziomach i kierunkach. System ten stanowi fundament kultury jakości, w którym dąży się do podnoszenia standardów nauczania, uczenia się oraz wszystkich aspektów, które wpływają na efektywność i satysfakcję uczestników procesu edukacyjnego.

 

 

Główne Cele Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia

Regularny przegląd i aktualizacja programów studiów na wszystkich poziomach i profilach, z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych, wymagań rynku pracy oraz opinii interesariuszy (w tym studentów, absolwentów i pracodawców). (Szczegóły: WSZJK-2024, Rozdział III).

Systematyczna ocena jakości zajęć dydaktycznych, obejmująca ankietyzację studentów i kadry, hospitacje zajęć oraz analizę wyników nauczania. (Szczegóły: WSZJK-2024, Rozdział IV, §12-14).

Zapewnienie możliwości ciągłego doskonalenia zawodowego nauczycieli akademickich, wspieranie ich rozwoju naukowego oraz prowadzenie okresowych ocen pracy. (Szczegóły: WSZJK-2024, Rozdział V).

Dbałość o wysoką jakość bazy materialnej i dydaktycznej Uczelni, w tym sal wykładowych, laboratoriów, biblioteki oraz dostępu do nowoczesnych technologii informatycznych. (Szczegóły: WSZJK-2024, Rozdział VI).

Aktywne pozyskiwanie opinii od pracodawców, przedstawicieli otoczenia społeczno-gospodarczego oraz absolwentów, w celu dostosowania oferty edukacyjnej do aktualnych i przyszłych potrzeb rynku pracy. (Szczegóły: WSZJK-2024, Rozdział III, § 8).

Prowadzenie regularnego monitoringu karier zawodowych absolwentów WSZiP, co pozwala na ocenę efektywności kształcenia oraz identyfikację obszarów wymagających doskonalenia. (Szczegóły: WSZJK-2024, Rozdział IV, §13, pkt 8).

 

 

 

Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia
w Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości z siedzibą w Wałbrzychu
jest kluczowym elementem strategii Uczelni, mającym na celu ciągłe doskonalenie jakości kształcenia oraz budowanie trwałej kultury jakości. System ten zapewnia, że programy studiów są aktualne, odpowiadają na potrzeby rynku pracy, a Studenci i Kadra mają optymalne warunki do nauki i rozwoju.

 

Podstawa Prawna i Dokumenty Odniesienia

WSZJK opiera się na następujących aktach prawnych i dokumentach:

 

Organy i Zespoły odpowiedzialne za Jakość Kształcenia:

  • Senat
  • Rektor
  • Kanclerz
  • Pełnomocnik Rektora ds. Zapewniania Jakości Kształcenia
  • Dyrektor Organizacyjny
  • Dziekan Wydziału Edukacji, Biznesu i Inżynierii
  • Wydziałowy Zespół Zapewniania Jakości Kształcenia
  • Centrum Kreowania Kariery
  • Dyrektor Biblioteki

 

Najważniejsze narzędzia i procedury:

Narzędzia i Procedury WSZJK

  • Ankietyzacja

Systematyczne zbieranie opinii od studentów i nauczycieli akademickich na temat jakości zajęć, programów studiów, warunków studiowania oraz innych aspektów działalności Uczelni.

  • Hospitacje Zajęć

Regularne obserwacje zajęć dydaktycznych, mające na celu ocenę jakości prowadzenia zajęć.

  • Raporty i Sprawozdania Wydziałowego Zespołu Zapewniania Jakości Kształcenia

Cykliczne raporty, zawierające analizę mocnych i słabych stron, a także propozycje działań doskonalących.

  • Przeglądy Programów Kształcenia

Regularne analizy i modyfikacje programów studiów, przeprowadzane z udziałem interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych, w  celu zapewnienia ich aktualności i adekwatności.

  • Ocena Okresowa Nauczycieli Akademickich

Systematyczna ocena pracy dydaktycznej, naukowej i organizacyjnej nauczycieli akademickich, mająca na celu motywowanie do rozwoju i podnoszenia kwalifikacji.

 

Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia
jest dynamicznym i stale doskonalonym systemem, który stanowi fundament dbałości o jakość edukacji w WSZiP, otwartym na sugestie i opinie społeczności akademickiej.