Otrzymasz stałe niedrogie czesne! Nasza Uczelnia gwarantuje, że zapłacisz niezmienne czesne za cały okres studiów.
Studia WSZIP są zaprojektowane tak, aby pasowały do Twojego życia!
Promocja
Specjalność Pedagogika Opiekuńczo-Wychowawcza wyposaża studentów w wiedzę i umiejętności dotyczące opieki, wychowania, wsparcia i pomocy w środowisku rodzinnym oraz pozarodzinnym. Przygotowuje do podejmowania profesjonalnych działań w tym zakresie.
Adresaci studiów:
Studia przygotowują do działalności opiekuńczej, związanej z zaspokajaniem niezbędnych potrzeb życiowych podopiecznych, zapobieganiem powstawaniu trudnych sytuacji życiowych. Absolwent uzyska kwalifikacje do pracy z dziećmi, młodzieżą z deficytami rozwojowymi, jednostkami sprawiającymi trudności wychowawcze oraz wymagającymi specjalistycznej opieki i terapii a także osobami w wieku podeszłym i senioralnym. Studia przeznaczone dla osób zainteresowanych pracą opiekuna – wychowawcy w charakterze pedagog, wychowawcy w świetlicy szkolnej, wychowawcy w świetlicy środowiskowej, ogniska wychowawczego, domu dziecka, bursy i internatu, ośrodka szkolno-wychowawczego, domach opieki i pomocy społecznej, domach dziennego pobytu seniorów.
Absolwent studiów posiada wiedzę w zakresie:
Absolwent studiów I stopnia na specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza dysponuje podstawową wiedzą ogólnopedagogiczną, psychologiczną i socjologiczną, niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz do konstruowania własnego rozwoju zawodowego. Ponadto posiada wiedzę na temat historycznych i współczesnych dokonań w dziedzinie pracy opiekuńczo-wychowawczej (ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania współczesnych systemów wsparcia rodziny i opieki nad dzieckiem, jak również światowych trendów w tym zakresie).
Absolwent studiów posiada umiejętności w zakresie:
Dysponuje praktycznymi umiejętnościami w zakresie diagnozowania potrzeb dziecka i rodziny, planowania i realizacji działań opiekuńczo-wychowawczych (w tym o charakterze profilaktycznym i terapeutycznym), komunikacji interpersonalnej, wzbogacania oraz doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego działania oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego
Absolwent studiów posiada kompetencje społeczne w zakresie:
Absolwent przejawia motywację do samokształcenia i rozwoju oraz posiada przekonanie o potrzebie, sensie i wartości działalności pedagogicznej w środowisku. Przygotowany jest do aktywnego uczestnictwa w działalności pedagogicznej, zorientowany na profesjonalizm w działalności opiekuńczo-wychowawczej. Dostrzega moralne i etyczne problemy związane z działalnością pedagoga i wychowawcy.
Absolwent będzie mógł podjąć pracę w następujących typach placówek:
opiekuńczo – wychowawczych funkcjonujących w systemie pomocy społecznej – w charakterze wychowawcy, w wybranych instytucjach pomocy społecznej (zatrudniających pedagogów), na stanowisku asystenta rodziny, w żłobku, w placówkach oświatowych – w charakterze wychowawcy, w szkole podstawowej – w charakterze pedagoga i wychowawcy świetlicy.
Specjalność dostarczy profesjonalnej wiedzy, niezbędnej do zrozumienia społeczno- kulturowego aspektu kształcenia. Program obejmuje zagadnienia związane z pojęciami wychowania. Absolwent posiada umiejętności profesjonalnego planowania i realizowania zadań opiekuńczych, profilaktycznych i terapeutycznych.
Adresaci studiów:
Osoby zainteresowane pracą jako pedagodzy szkolni, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, wychowawcy świetlic szkolnych, środowiskowych i terapeutycznych oraz prowadzeniem zajęć korekcyjno kompensacyjnych, ośrodkach edukacyjno terapeutycznych
Absolwent studiów posiada wiedzę w zakresie:
wybranych zagadnień z psychologii wychowawczej, społecznej, rozwojowej i klinicznej, specjalnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych, teoretycznych podstaw terapii pedagogicznej i wczesnego wspomagania rozwoju, prawnych aspektów orzecznictwa pedagogicznego, wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w szkole, organizacji procesu diagnostyczno-terapeutycznego – podstaw teoretycznych, środowiskowych uwarunkowań działalności terapeutycznej, metod wspomagających rozwój dziecka, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka – diagnozy i terapii, elementów logopedii z metodyką terapii zaburzeń mowy, metodyki zajęć kompensacyjno-korekcyjnych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego, metodyki zajęć terapeutycznych dla dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi (z trudnościami w nauce czytania i pisania, matematyki, z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego), metodyki zajęć rewalidacyjnych i korekcyjno-kompensacyjnych z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, metodyki zajęć rewalidacyjnych z dziećmi z deficytami z zakresu integracji sensorycznej i dysfunkcji narządów wzroku i słuchu, alternatywnych i wspomagających sposobów komunikacji interpersonalnej, specyfiki pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, elementów socjoterapii w pracy z uczniem niedostosowanym społecznie i z zaburzeniami zachowania, współpracy z rodziną dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, warsztatowych umiejętności wychowawczych
Absolwent studiów posiada umiejętności w zakresie:
Studia przygotowują do prowadzenia zajęć psychoedukacyjnych, poradnictwa oraz konsultacji dla uczniów, rodziców i nauczycieli, warsztatów dla rodziców i nauczycieli z zakresu terapii pedagogicznej w obszarze wczesnego wspomagania rozwoju. umiejętności prowadzenia indywidualnych oraz grupowych zajęć terapeutycznych z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się i wykazującymi zaburzenia zachowania, a także zdobycie kompetencji umożliwiających stwarzanie optymalnych warunków nauki dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Posiada umiejętności w zakresie stosowania techniki opracowania i realizowania z dzieckiem (zagrożonym nieprawidłowym rozwojem) i jego rodziną, indywidualnego programu kompleksowej profilaktyki i wczesnej pomocy, koordynowania działań specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem oraz oceniania postępów dziecka. A także umiejętności i kompetencje z zakresu metodyki kształcenia integracyjnego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz wczesnego wspomagania i usprawniania procesu nauczania i wychowania dziecka.
Absolwent studiów posiada kompetencje społeczne w zakresie:
W zakresie rozpoznawania zaburzeń i dysfunkcji rozwojowych, które mogą być przyczyną trudności w uczeniu się i niepowodzeń szkolnych, planowania procesu wychowawczo-terapeutycznego, diagnozowania indywidualnych możliwości dziecka oraz wskazywania jego możliwości edukacyjnych.
Absolwent będzie mógł podjąć pracę w następujących typach placówek:
Pracę zdobędzie m.in. w jednostkach oświatowych (szkoły, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, internaty itp.) oraz pozaświatowych (świetlice socjoterapeutyczne, środowiskowe i inne formy profilaktyki społecznej, ośrodki pomocy rodzinie). Studia mają charakter kwalifikacyjny i nadają uprawnienia do pracy w zakresie terapii pedagogicznej (m.in. do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi). Absolwenci posiadają przygotowanie pedagogiczne i mają możliwość podjęcia zatrudnienia w różnego typu placówkach edukacyjno-rehabilitacyjnych udzielających wsparcia dzieciom i młodzieży, takich jak np. przedszkola, szkoły, placówki opiekuńczo-wychowawcze, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, ośrodki rehabilitacji dziennej i inne placówki ogólnodostępne, integracyjne i specjalne
Celem studiów pierwszego stopnia o specjalności Resocjalizacja jest nabycie podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej, uzupełnionej o współczesne poglądy, tendencje i kierunki przeobrażeń w obszarze tej dziedziny wiedzy oraz praktyki wychowawczej.
Absolwent studiów posiada wiedzę w zakresie:
podstaw współczesnych problemów pedagogiki resocjalizacyjnej, wybranych zagadnień prawa rodzinnego, karnego i prawa dla nieletnich, specyfiki funkcjonowania osób zagrożonych niedostosowaniem i niedostosowanych społecznie, metodyki resocjalizacyjnej nieletnich i dorosłych, tworzenia projektów resocjalizacyjnych.
Absolwent studiów posiada umiejętności w zakresie:
rozpoznawania i diagnozowania zaburzeń w zachowaniu, sposobu właściwego doboru metod profilaktyki oraz resocjalizacji, projektowania strategii interwencji pedagogicznej w sytuacjach kryzysowych, planowania a także podejmowania oddziaływań profilaktycznych i resocjalizacyjnych oraz innych form wsparcia i pomocy skierowanych do osób zagrożonych, niedostosowanych społecznie. Ponadto posiada wiedzę z zakresu planowania i metodycznego realizowania działań opiekuńczo-wychowawczo-resocjalizacyjnych, zarówno w warunkach opieki całkowitej, w instytucjach izolacji społecznej, jak i w środowisku otwartym z zastosowaniem tradycyjnych i twórczych metod pracy. Absolwent potrafi też stosować w praktyce przepisy prawa karnego i wykroczeń.
Absolwent predysponowany jest do podjęcia pracy w następujących typach placówek:
Absolwent uzyskuje przygotowanie specjalistyczne umożliwiające podjęcie pracy w instytucjach wychowawczych, poprawczych, resocjalizacyjnych z mundurowymi włącznie. Absolwent przygotowany jest do pracy w różnych instytucjach państwowych: samorządowych i pozarządowych, zajmujących się organizacją środowiska społecznego, diagnozowaniem osób i grup podwyższonego ryzyka oraz zapobieganiem występowaniu zjawisk patologicznych lub zmniejszaniem ich skutków i ochroną przed ponownym ich wystąpieniem
Wychodząc naprzeciw głównemu celowi uchwalonej przez Sejm nowelizacji ustawy o systemie oświaty oraz
słabej kondycji psychicznej dzieci i młodzieży, będącej skutkiem nauki zdalnej, uruchamiamy specjalność o nazwie: Terapia zajęciowa z rehabilitacją, której absolwenci przyczynią się do podniesienia jakości wsparcia udzielanego dzieciom i młodzieży w zakresie kształcenia, wychowania i opieki.
Powyższa inicjatywa ma skutkować zwiększeniem dostępu do wczesnej pomocy terapeutyczno – rehabilitacyjnej, świadczonej w przedszkolach i szkołach we współpracy z nauczycielami, a przede wszystkim wczesnym reagowaniem na trudności w rozwoju i funkcjonowaniu uczniów, jak również wzmocnieniem działań profilaktycznych.
Adresaci studiów:
Absolwenci ww. specjalności będą przygotowani do angażowania osób potrzebujących pomocy w różne rodzaje aktywności życiowej, przy jednoczesnym kompetentnym kształtowaniu warunków otoczenia materialnego i społecznego. Studia mają także na celu wyposażenie studenta w wiedzę, umiejętności i postawy w zakresie interwencji terapeutycznych i wychowawczych, służących przywracaniu lub optymalizacji sprawności psychicznej i umysłowej osób, a w przypadku trwałej utraty określonych funkcji – wypracowaniu ról zastępczych, a także zwiększeniu uczestnictwa w życiu społecznym.
Absolwent studiów posiada wiedzę w zakresie szeroko rozumianych metod i form terapii zajęciowej oraz rehabilitacji społecznej, mającą swe źródło w naukach pedagogicznych, psychologicznych oraz naukach o zdrowiu. Reprezentuje również wiedzę w obszarach takich jak: kinezyterapia, interwencje terapeutyczne w rehabilitacji, prawne podstawy rehabilitacji społecznej, rehabilitacja w chorobach psychicznych, problemy ergoterapii, socjoterapii i arteterapii.
Absolwent studiów posiada umiejętności posługiwania się konkretnymi narzędziami i technikami, stosowanymi w pracy terapeuty zajęciowego z dziećmi, młodzieżą, osobami starszymi, jak również w szeroko rozumianej rehabilitacji społecznej. Uzyskuje kompetencje w zakresie terapii zajęciowej z odniesieniem do jej trzech rodzajów: ergoterapii, socjoterapii i arteterapii, jak również do prowadzenia zajęć psychoedukacyjnych, poradnictwa, konsultacji i warsztatów dla uczniów, rodziców i nauczycieli w obszarze wczesnego wspomagania rozwoju człowieka.
Absolwent studiów posiada kompetencje społeczne w zakresie profilaktyki zdrowia fizycznego i psychicznego oraz prognozowania skutecznej terapii zajęciowej. Wymiar rehabilitacyjny odnosi się do szeroko rozumianych dysfunkcji społecznych, w tym psychicznych i zawodowych. Stanowi wyzwanie na bieżące problemy współczesnego świata, w szczególności na nowe popandemiczne, czy migracyjne zjawiska w obszarze dydaktycznym, opiekuńczym i wychowawczym.
Absolwent będzie mógł podjąć pracę w następujących typach placówek:
– Domach i Ośrodkach Pomocy Społecznej
– Szpitalach i dziennych oddziałach psychiatrycznych (jako personel realizujący zajęcia terapeutyczne)
– Zakładach Aktywności Zawodowej
– Środowiskowych Domach Samopomocy
– Świetlicach terapeutycznych
– Placówkach resocjalizacyjnych
– Zakładach opiekuńczo – wychowawczych
– Domach Spokojnej Starości
– Hospicjach
– W obszarach indywidualnych praktyk terapeutycznych
Absolwenci ww. specjalności mogą znaleźć zatrudnienie zarówno w organach systemu oświaty, jak i jednostkach szpitalnych i pomocowych.
Specjalność przygotowuje do świadczenia pomocy terapeutycznej oraz pomocy w zakresie rehabilitacji społecznej uczniom dotkniętym konsekwencjami kształcenia zdalnego, jak również rodzinom doświadczonym wojną na Ukrainie.
Studia pierwszego stopnia na kierunku Pedagogika Opiekuńcza z Terapia Pedagogiczną mają charakter kwalifikacyjny zgodnie z:
a Absolwent posiada przygotowanie pedagogiczne – teoretyczne i praktyczne uprawniające go, (w zależności od ukończonej specjalności) do pełnienia roli zawodowej:
Zasady rekrutacji na studia licencjackie – Pedagogika Opiekuńcza z Terapią Pedagogiczną
KOMPETENCJE CYFROWE
Kandydat na studia w Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości z/s w Wałbrzychu powinien posiadać kompetencje cyfrowe umożliwiające przejście procesu rekrutacyjnego, a następnie kształcenie na wybranym kierunku studiów.
Niezbędna przy procesie rekrutacji jest umiejętność podstawowego korzystania z komputera, która przede wszystkim polega na obsłudze:
Osoba, która nie posiada odpowiednich narzędzi do wykonywania wyżej wymienionych czynności, może korzystać ze sprzętu Uczelni na potrzeby przejścia procesu rekrutacyjnego.
Kompetencje cyfrowe niezbędne na każdym kierunku studiów to obsługa:
a w przypadku kształcenia na odległość dodatkowo:
Do realizacji kształcenia na odległość na każdym kierunku niezbędne jest posiadanie komputera wyposażonego w mikrofon i kamerę oraz połączenie z siecią Internet.
Wymagane dokumenty |
Kwestionariusz osobowy (druk własny uczelni)-POBIERZ |
Świadectwo dojrzałości (kserokopia, oryginał do wglądu) lub OŚWIADCZENIE O PLANOWANYM TERMINIE wyniku egzaminu maturalnego |
Jedną kolorową fotografię (35 x 45mm) oraz fotografię cyfrową o wymiarach 20 mm x 25 mm w rozdzielczości co najmniej 300 dpi |
12 rat | 10 rat | 2 raty | 1 rata | ||
Pedagogika Opiekuńcza z Terapią Pedagogiczną | I rok | 382 zł 452,50 zł | 441,50 zł 526,50 zł | 2 125 zł 2 550 zł | 4 250 zł 5 100 zł |
II rok | 521,50 zł | 607,50 zł | 2 950 zł | 5 900 zł | |
III rok | 10x 700,50 zł |
700,50 zł | 3 400 zł | 6 800 zł |
Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Nr DSW.WNN.5014.269.2019/2020.5.EK z dnia 11.02.2020r.
Akredytacja Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego