Zarządzanie personelem w branży gastronomicznej - Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości WSZiP

Zarządzanie personelem w branży gastronomicznej

Branża gastronomiczna jest wymagająca zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Często mówi się o niskim wynagrodzeniu, niewielkich szansach na awans oraz mało stabilnym zatrudnieniu. Właściciele lokali gastronomicznych podkreślają jednak, że częste rotacje pracowników są związane z niskim poziomem produktywności, kreatywności oraz odpowiedzialności za powierzone obowiązki. Tego rodzaju biznes można rozwinąć poprzez stworzenie przyjaznego środowiska dla całego zespołu. Jak to zrobić? Należy zwiększyć swoje kompetencje menedżerskie.

Ważna rola lidera zespołu w lokalu

Zarządzanie personelem w branży gastronomicznej wymaga zrozumienia swojej roli jako lidera zespołu. W pierwszej kolejności należy wyeliminować skrajne zachowania, a więc zarówno zbyt bliskie kontakty z pracownikami, jak i wprowadzanie zbyt sztywnego systemu nagród i kar. Lider powinien przede wszystkim motywować osoby zatrudnione w taki sposób, aby rozwijać ich naturalne zdolności i predyspozycje. Należy inspirować do działań, pokazać kierunek i cel, do którego dążymy razem jako zespół, a także aktywnie pomagać w realizacji tych planów. Krytyka powinna być zawsze konstruktywna i prowadzić do pozytywnych zmian w restauracji.

 

Obserwacje i możliwości rozwoju

Każda osoba w zespole może mieć inne możliwości rozwoju. Branża gastronomiczna wymaga uważnych obserwacji i elastyczności w podejmowaniu decyzji. Obecnie zajmowane stanowisko przez pracownika nie musi być optymalne, a życie podlega ciągle dynamicznym zmianom. Warto obserwować członków zespołu nie tylko podczas wykonywania swoich obowiązków w pracy, lecz także w czasie wolnym. Odpowiednie wsparcie wspomoże rozwój osobisty, a jednocześnie kelner lub hostessa będzie bardziej lojalnym i zaangażowanym pracownikiem. Może to tworzyć przyjazną atmosferę w lokalu, która będzie przekładała się na zadowolenie pracowników i ich bardziej efektywną pracę. Kultura pracy na wysokim poziomie pozwoli natomiast osiągnąć wyższe dochody firmy.

Studia podyplomowe HoReCa Manager

Nikt nie jest wszechwiedzący i każdy może popełniać błędy. Dlatego zarządzanie personelem to temat podejmowany na wielu kursach i w szkołach wyższych. W szczególności warto zwrócić uwagę na studia podyplomowe HoReCa Menedżer. Pozwalają skorzystać z wiedzy i doświadczenia wybitnych specjalistów, co pozwoli na zdobycie umiejętności przydatnych na każdym etapie prowadzenia działalności gospodarczej. Studia zarządzanie Menedżer HoReCa obejmują szeroką wiedzę z zakresu planowania inwestycji, zarządzania procesem inwestycyjnym oraz podejmowania decyzji, które mają wpływ na przyszłość firmy. HoReCa Manager to możliwość zwiększenie swoich kompetencji w zarządzaniu, jak również zwiększenia efektywności pracy i w konsekwencji zdobycia przewagi konkurencyjnej na rynku. Jest to klucz do sukcesu, bez względu na to, czy prowadzimy dużą restaurację, czy bardziej kameralną kawiarnię.

 

Artykuł ma charakter blogowy i nie stanowi oferty studiów WSZIP.

ul. Wrocławska 10
58-309 Wałbrzych