WYKŁADY, ĆWICZENIA ORAZ WARSZTATY Z PRAKTYKAMI
…TYLKO W SOBOTY
Otrzymasz stałe niedrogie czesne! Nasza Uczelnia gwarantuje, że zapłacisz niezmienne czesne za cały okres studiów.
Studia WSZIP są zaprojektowane tak, aby pasowały do Twojego życia!
Promocja
STUDIA 1000 zł TANIEJ
do 6 czerwca
Czesne już od
490,50 zł/mc Stypendia
Biblioteka IBUK Libra 0zł
Studia ze wspomaganiem
przez Internet
Studia magisterskie na kierunku Zarządzanie można studiować po każdym kierunku studiów licencjackich i inżynierskich.
JAK STUDIUJEMY ZARZĄDZANIE?
|
W ramach prowadzonych zajęć na studiach II stopnia na kierunku Zarządzanie oferujemy następujące specjalności:
Specjalność ta przygotowuje specjalistów z zakresu gospodarowania zasobami ludzkimi, przy czym pamiętać należy, iż. ludzie są najcenniejszym kapitałem każdej organizacji – decydują o sukcesie firmy na rynku i realizacji celów każdej działalności. Ich prawidłowy dobór, ocena, wynagradzanie, motywowanie, szkolenie czy rozwiązywanie konfliktów wymagają wiedzy i umiejętności. Absolwenci, posiadający tę wiedzę i umiejętności mogą znaleźć zatrudnienie w każdej organizacji, podjąć działalność doradczą lub rozpocząć własną działalność gospodarczą.
Absolwenci tej specjalności uzyskają praktyczne umiejętności z zakresu:
– sporządzania opisu stanowisk pracy i charakterystyki wymagań kwalifikacyjnych,
– rozwiązywania konfliktów,
– prowadzenia negocjacji,
– rekrutacji i selekcji pracowników,
– oceniania pracowników,
– zarządzania systemem wynagrodzeń i motywacji,
– zarządzania systemem szkoleń i doskonalenia pracowników.
Studia magisterskie Zarządzanie Jakością uwzględniają procesy zachodzące we współczesnej gospodarce, umożliwia uzyskanie profesjonalnych umiejętności w zakresie zastosowań innowacyjnych form zarządzania organizacjami, do których niewątpliwie należą: system zarządzania jakością i zintegrowane systemy zarządzania oraz kompleksowe zarządzanie jakością – TQM. Absolwenci powyższej specjalności będą mogli znaleźć zatrudnienie we wszystkich typach organizacji na stanowiskach odpowiedzialnych za problematykę jakości i niezawodności w danej jednostce organizacyjnej.
Absolwenci tej specjalności uzyskają praktyczne umiejętności z zakresu:
– znajomości międzynarodowych i europejskich wymagań w dziedzinie jakości produktów i procesów,
– projektowania znormalizowanych systemów zarządzania,
– wdrażania i doskonalenia znormalizowanych systemów zarządzania,
– prowadzenia negocjacji,
– rekrutacji i selekcji pracowników,
– oceniania pracowników,
– zarządzania systemem wynagrodzeń i motywacji,
– zarządzania systemem szkoleń i doskonalenia pracowników.
Specjalność ta przygotowuje kadry kompetentnych i nowoczesnych specjalistów administracji, organizacji i zarządzania publicznego różnego szczebli. Absolwent tej specjalności będzie przygotowany do rozwiązywania problemów oraz zarządzania jednostkami administracji państwowej i samorządowej w perspektywie zarówno strategicznej, jak i operacyjnej, z naciskiem na legalność i efektywność. Student tej specjalności uzyska wiedzę z zakresu strategii rozwoju regionalnego, efektywnego rozwiązywania problemów administracji publicznej, auditingu i controllingu administracyjnego, marketingu społecznego, finansów sfery publicznej oraz zarządzania projektami publicznymi. Specjalność ta jest ukierunkowana na absolwentów studiów I-go stopnia (licencjackich) kończących kierunek administracja, zarządzanie lub politologia.
Wybrane przedmioty specjalizacyjne:
– Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej,
– Polityki wspólnotowe Unii Europejskiej,
– Administracja publiczna w krajach Unii Europejskiej,
– Techniki negocjacji,
– Ustrój samorządu terytorialnego,
– Prawo pracy i prawo socjalne.
Absolwenci tej specjalności uzyskają praktyczne umiejętności z zakresu:
– zaawansowanych metod i techniki zarządzania,
– stosowania w praktyce prawa Unii Europejskiej,
– rozwiązywania konfliktów,
– prowadzenia negocjacji,
– rozwiązywania problemów związanych z działalnością instytucji sektora publicznego,
– oceniania pracowników,
– wykorzystywania i wspierania realizacji polityk wspólnotowych.
Potencjalne stanowiska pracy absolwentów:
– stanowiska kierownicze w organach administracji rządowej oraz samorządowej wszystkich szczebli,
– stanowiska kierownicze {lub samodzielne} w jednostkach systemu finansowania i organizacji ochrony zdrowia,
– stanowiska samodzielne {lub kierownicze } w administracji sądowej lub prokuraturze,
– stanowiska samodzielne {lub kierownicze } w firmach nadzorczych i kontrolnych (w funduszach emerytalnych, kasach chorych, zakładach opieki zdrowotnej, zakładach ubezpieczeń społecznych, funduszach powierniczych, kasach rolniczego ubezpieczenia społecznego, firmach ubezpieczeniowych).
Studia magisterskie Zarządzanie Logistyczne przygotowują absolwentów do realizacji zadań z zakresu sprawnego funkcjonowania w obszarach logistyki w przedsiębiorstwie i w sferze usług. Logistyka zajmuje się organizacją sprawnego i efektywnego ekonomicznie przepływu surowców, materiałów do produkcji, wyrobów gotowych oraz odpowiednich informacji od miejsca ich pozyskania do finalnego konsumenta. Jest współcześnie jedną z najbardziej prężnie rozwijających się dziedzin życia gospodarczego. Zadaniem logistyków jest zapewnienie takich warunków aby można było wytwarzać innowacyjne produkty oraz udzielać oczekiwanych usług, z optymalnym wyborem dostawców, wykorzystaniem transportu, magazynowania, gospodarowania zapasami, manipulacji materiałami, ponosząc przy tym możliwie najmniejsze koszty. Logistyka znajduje zastosowanie we wszystkich rodzajach przedsiębiorstw, w zarządzaniu miastem, służbie zdrowia oraz przy realizacji dużych projektów.
Absolwenci tej specjalności uzyskują praktyczne umiejętności z zakresu:
-zarządzania logistycznego łańcuchem dostraw,
-optymalizacji wyboru dostawców,
-logistyki zaopatrzenia i informatycznego wsparcia planowania potrzeb materiałowych,
-racjonalnego gospodarowania zapasami z ograniczniem kosztów ich utrzymywania,
-zarządzania procesami transportu, magazynowania i dystrybucji,
-manipulacji materiałami,-wybranych zagadnień z obszaru strategii logistycznych,
-zarządzania logistycznego a zrównoważonego rozwoju,
-zarządzania logistycznego w gospodarce lokalnej (miejskiej),
-nowych obszarów zastosowań koncepcji logistycznej (w usługach: turystycznych, ubezpieczeniowych, bankowych, ochronie zdrowia itp.).
Rachunkowość gospodarcza umożliwia zdobycie wszechstronnej wiedzy i umiejętności z zakresu finansów i rachunkowości przedsiębiorstw i instytucji. Analityczne spojrzenie na funkcjonowanie przedsiębiorstw krajowych i międzynarodowych połączone z teoretyczną, specjalistyczną wiedzą z zakresu finansów i rachunkowości to podstawowe walory tej specjalności.
Wybrane przedmioty specjalizacyjne:
– Zarządzanie ryzykiem,
– Zarządzanie płynnością finansową,
– Podatki i system podatkowy,
– Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie,
– Sprawozdawczość finansowa,
– Analiza rynku.
Absolwenci tej specjalności uzyskają praktyczne umiejętności z zakresu:
– zarządzania finansami,
– rachunkowości , auditingu i rewizji finansowej,
– doradztwa finansowego i inwestycyjnego,
– doradztwa podatkowego.
Potencjalne stanowiska pracy absolwentów:
– menedżer (dyrektor) finansowy i główny księgowy,
– specjalista (analityk) ds. finansowych,
– doradca podatkowy, finansowy i inwestycyjny,
– specjalista komórek wsparcia strategicznego zarządów,
– własna działalność gospodarcza.
W dobie postępujących procesów internacjonalizacji i globalizacji znaczenie logistyki jest kluczowe dla zapewnienia przewagi konkurencyjnej tak dla niewielkich przedsiębiorstw, jak i dla korporacji transnarodowych. Skuteczność logistyki w biznesie (w tym również międzynarodowym) zależy od właściwych wyborów strategicznych w zakresie stopnia lokalnego dostosowania działań oraz poziomu ich globalnej standaryzacji, w szerokim kontekście internacjonalizacji. Dlatego podstawowym celem specjalności logistyka w biznesie na studiach magisterskich jest przygotowanie studentów do podejmowania strategicznych dla firm decyzji. Przykładowo mogą to być decyzje o lokalizacji działalności (w wymiarze międzynarodowym), o wyborze źródeł zaopatrzenia, o stopniu wykorzystania zasobów wewnętrznych
i zewnętrznych (outsourcing).
Logistyk to zawód, który współcześnie jest jednym z najbardziej poszukiwanych i najlepiej opłacanych stanowisk w Polsce i na świecie. Od menedżera logistyka wymaga się interdyscyplinarnej i wszechstronnej wiedzy. Dlatego na specjalności logistyka w biznesie, w sposób kompleksowy , przygotowuje się studentów do zdobywania wiedzy i umiejętności z zakresu strategicznego zarządzania logistyką, zarządzania globalnymi łańcuchami i sieciami dostaw oraz wykorzystaniem narzędzi informatycznych w procesach logistycznych .
Przedmioty specjalnościowe:
-Elastyczne systemy logistyczne,
-Decyzje inwestycyjne w logistyce
-Logistyka w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw,
-Zintegrowane systemy informacyjne logistyki
-Zarządzanie ryzykiem w łańcuchu dostaw,
-Kontakty z kluczowymi klientami<
Profil absolwenta:
Absolwenci studiów magisterskich na specjalności <strong>logistyka w biznesie</strong> są predestynowani do pracy na stanowiskach, na których podejmuje się kluczowe dla rozwoju firmy decyzje.
Absolwenci mogą zajmować następujące stanowiska: menedżer logistyki w korporacji międzynarodowej, dyrektor centrum logistycznego, dyrektor ds. zakupów strategicznych, wiceprezes ds. logistyki. Wykształcony menedżer logistyki może także pracować w administracji państwowej (np. jako pełnomocnik prezydenta miasta ds. logistyki miejskiej) lub prowadzić własną działalność gospodarczą.
Zasady rekrutacji na studia magisterskie – Zarządzanie:
KOMPETENCJE CYFROWE
Kandydat na studia w Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości z/s w Wałbrzychu powinien posiadać kompetencje cyfrowe umożliwiające przejście procesu rekrutacyjnego, a następnie kształcenie na wybranym kierunku studiów.
Niezbędna przy procesie rekrutacji jest umiejętność podstawowego korzystania z komputera, która przede wszystkim polega na obsłudze:
Osoba, która nie posiada odpowiednich narzędzi do wykonywania wyżej wymienionych czynności, może korzystać ze sprzętu Uczelni na potrzeby przejścia procesu rekrutacyjnego.
Kompetencje cyfrowe niezbędne na każdym kierunku studiów to obsługa:
a w przypadku kształcenia na odległość dodatkowo:
Do realizacji kształcenia na odległość na każdym kierunku niezbędne jest posiadanie komputera wyposażonego w mikrofon i kamerę oraz połączenie z siecią Internet.
Wymagane dokumenty |
Kwestionariusz osobowy (druk własny uczelni)- POBIERZ |
Świadectwo dojrzałości (kserokopia, oryginał do wglądu) |
Dyplom ukończenia studiów I-go stopnia (kserokopia, oryginał do wglądu) lub OŚWIADCZENIE O PLANOWANYM TERMINIE obrony pracy dyplomowej |
Suplement (część B do dyplomu) lub wypis z indeksu studiów I-go stopnia |
Zaświadczenie o średniej ocen z ostatniego roku studiów I-go stopnia |
Jedną kolorową fotografię (35 x 45mm) oraz fotografię cyfrową o wymiarach 20 mm x 25 mm w rozdzielczości co najmniej 300 dpi |
Dokumenty do pobrania:
Podanie/Kwestionariusz osobowy
Wniosek o przyznanie Indywidualnej Organizacji Studiów – POBIERZ
12 rat | 10 rat | 2 raty | 1 rata | |
I rok | 490,50 zł 544,50 zł | 568,50 zł 633,50 zł | 2 750 zł 3 075 zł | 5 500 zł 6 150 zł |
II rok | 10x 648,50 zł |
648,50 zł | 3 150 zł | 6 300 zł |
DLACZEGO STUDIA ZARZĄDZANIE II STOPNIA W WSZIP ?
|
Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Nr DSW-2-02-4003-22/07 z dnia 31.07.2007 r.
Akredytacja Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego