W trosce o zapewnienie przejrzystości, bezpieczeństwa i wysokiej jakości procesu kształcenia, Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości z siedzibą w Wałbrzychu wprowadza od dnia 1 marca 2025 roku Procedurę postępowania w sytuacjach konfliktowych i problemowych, w tym związanych z weryfikacją i oceną osiągania efektów uczenia się.
Procedura ta określa zasady i tryb rozpatrywania spraw, które mogą pojawić się w toku realizacji procesu dydaktycznego – zarówno ze strony studentów, jak i nauczycieli akademickich. Celem jej wdrożenia jest stworzenie skutecznych mechanizmów rozwiązywania problemów oraz budowanie kultury dialogu i wzajemnego szacunku w środowisku akademickim.
W ramach działań wspierających studentów, na funkcję Rzecznika Praw Studenta została powołana Pani Agnieszka Nawrocka, studentka studiów II stopnia na kierunku Pedagogika Opiekuńcza z Terapią Pedagogiczną. Rzecznik będzie pełnił rolę osoby wspierającej studentów w sytuacjach spornych i pomagającej w dochodzeniu ich praw.
Zachęcamy do zapoznania się z pełnym brzmieniem procedury, która została załączona do Zarządzenia Nr 4/2025 Rektora Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości z siedzibą w Wałbrzychu z dnia 06 lutego 2025 roku (Załącznik nr 1). Znajdują się w niej szczegółowe informacje dotyczące sposobu zgłaszania spraw, uprawnionych osób i instytucji odwoławczych oraz zasad prowadzenia postępowań.
Nadzór nad realizacją zarządzenia sprawują: Prorektor ds. naukowo-dydaktycznych oraz Dyrektor Organizacyjny WSZiP.
Wszystkie działania podejmowane są z myślą o zapewnieniu studentom i pracownikom uczelni jak najlepszych warunków funkcjonowania w ramach wspólnoty akademickiej.
Załącznik nr 2 – ZGŁOSZENIE SYTUACJI KONFLIKTOWEJ/PROBLEMOWEJ
Załącznik nr 3 – ODWOŁANIE OD ROZWIĄZANIA SYTUACJI KONFLIKTOWEJ/PROBLEMOWEJ
Rzecznika Praw Studenta: