Rzecznika Praw Studenta - Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości WSZiP

Rzecznika Praw Studenta

W trosce o zapewnienie przejrzystości, bezpieczeństwa i wysokiej jakości procesu kształcenia, Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości z siedzibą w Wałbrzychu wprowadza od dnia 1 marca 2025 roku Procedurę postępowania w sytuacjach konfliktowych i problemowych, w tym związanych z weryfikacją i oceną osiągania efektów uczenia się.

Procedura ta określa zasady i tryb rozpatrywania spraw, które mogą pojawić się w toku realizacji procesu dydaktycznego – zarówno ze strony studentów, jak i nauczycieli akademickich. Celem jej wdrożenia jest stworzenie skutecznych mechanizmów rozwiązywania problemów oraz budowanie kultury dialogu i wzajemnego szacunku w środowisku akademickim.

W ramach działań wspierających studentów, na funkcję Rzecznika Praw Studenta została powołana  Pani Agnieszka Nawrocka, studentka studiów II stopnia na kierunku Pedagogika Opiekuńcza z Terapią Pedagogiczną. Rzecznik będzie pełnił rolę osoby wspierającej studentów w sytuacjach spornych i pomagającej w dochodzeniu ich praw.

Zachęcamy do zapoznania się z pełnym brzmieniem procedury, która została załączona do Zarządzenia Nr 4/2025 Rektora Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości z siedzibą w Wałbrzychu z dnia 06 lutego 2025 roku (Załącznik nr 1). Znajdują się w niej szczegółowe informacje dotyczące sposobu zgłaszania spraw, uprawnionych osób i instytucji odwoławczych oraz zasad prowadzenia postępowań.

Nadzór nad realizacją zarządzenia sprawują: Prorektor ds. naukowo-dydaktycznych oraz Dyrektor Organizacyjny WSZiP.

Wszystkie działania podejmowane są z myślą o zapewnieniu studentom i pracownikom uczelni jak najlepszych warunków funkcjonowania w ramach wspólnoty akademickiej.

Załącznik nr 1 – PROCEDURA POSTĘPOWANIA W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH
I PROBLEMOWYCH, W TYM ZWIĄZANYCH  Z WERYFIKACJĄ I OCENĄ OSIĄGANIA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ  W WYŻSZEJ SZKOLE ZARZĄDZANIA
I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Z SIEDZIBĄ W WAŁBRZYCHU

Załącznik nr 2 – ZGŁOSZENIE SYTUACJI KONFLIKTOWEJ/PROBLEMOWEJ

Załącznik nr 3 – ODWOŁANIE OD ROZWIĄZANIA SYTUACJI KONFLIKTOWEJ/PROBLEMOWEJ


Rzecznika Praw Studenta:

rzecznikprawstudenta@wwszip.pl

ul. Wrocławska 10
58-309 Wałbrzych