Zasoby informatyczne WSZiP
Studenci Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości z siedzibą w Wałbrzychu podczas zajęć mogą korzystać z wielu udostępnionych/ licencjonowanych/ zainstalowanych w pracowniach komputerowych programów, które wspierają proces dydaktyczny. Uczelnia zapewnia studentom dostęp do pięciu nowoczesnych Laboratoriów komputerowych (108 stanowisk) z własną siecią lokalną.
W pracowniach komputerowych Uczelni zainstalowane jest oprogramowanie systemowe: Microsoft Windows (w wersjach 10, 11) oraz pakiet specjalistycznych programów analitycznych, graficznych i logistycznych w tym:
- Pakiet Office 2016 Standard –w pakiecie którego zawarte są aplikacje (takie jak: Word, Excel, PowerPoint, Access, MS Project, OneNote, Publisher) pozwalające szybko przygotować dokumenty tekstowe, broszury, arkusze kalkulacyjne, prezentacje czy bazy danych.
- MS Office 365 – dzięki któremu studenci WSZiP otrzymują dostęp do szerokiego zestawu aplikacji z pakietu Office (Planner, Power Apps, Power Automate, Power Pages, Project, SharePoint, Sway, Delve i wiele innych).
- Revas, który oferuje narzędzia do praktycznej nauki zagadnień biznesowo-finansowych – Branżowe Symulacje Biznesowe. Obecnie składa się z pięciu typów symulacji, które można wykorzystać na uczelni w procesie dydaktycznym:
- Symulacja Planowanie Biznesu – Symulacja online, dzięki której studenci mogą planować założenie wirtualnego przedsiębiorstwa w jednej z osiemnastu wybranych branż,
- Symulacja Zarządzanie firmą – Symulacja online, dzięki której studenci mogą zakładać i prowadzić wirtualne przedsiębiorstwa w jednej z osiemnastu wybranych branż,
- Symulacja Restrukturyzacja firmy – Symulacja online, dzięki której studenci przejmują przedsiębiorstwo ze złym wynikiem finansowym w jednej z osiemnastu wybranych branż,
- Symulacja Zarządzanie projektami – Symulacja online, dzięki której studenci mogą wcielić się w Projekt Menedżerów prowadzących projekty w firmie w określonym czasie oraz przy określonym budżecie,
- Symulacja Zarządzanie finansami osobistym – Symulacja online, dzięki której studenci mogą zarządzać swoimi finansami oraz czasem.
- Pakiet ekonometryczny Gretl, pakiet statystyczny typu open source wykorzystywany głównie w statystyce i ekonometrii, ale wspierająco także do optymalizacji decyzji.
- insERT – pakiet oprogramowania komputerowego dla małych i średnich firm wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwami. Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości z siedzibą w Wałbrzychu w ramach oferty insERT wykorzystuje w procesie dydaktycznym następujące moduły:
- Gratyfikant nexo PRO – to system kompleksowo wspomagający obsługę kadr i płac w małych i średnich firmach. Zawiera wszystkie funkcje niezbędne w dziale kadr i płac – od prowadzenia rozbudowanej ewidencji osobowej i wystawiania umów o pracę i umów cywilnoprawnych, przez proste i zaawansowane planowanie i naliczanie wynagrodzeń, po generowanie rozliczeń z urzędem skarbowym, ZUS i PPK oraz wystawianie różnych dokumentów kadrowo-płacowych.
- Rachmistrz nexo PRO – to program do obsługi uproszczonej księgowości, przeznaczony dla firm rozliczających się w formie księgi przychodów i rozchodów lub ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
- Rewizor nexo PRO – system finansowo-księgowy do sprawnego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Rewizor nexo wspiera księgowość na każdym etapie pracy: od zarządzania planami kont, dekretacji i księgowania, przed ewidencje VAT, pojazdów, umów i płac, po wystawianie deklaracji skarbowych oraz wykonywanie operacji kasowych i na rachunkach kasowych,
- Subiekt nexo PRO – to program wspomagający obsługę sprzedaży w małych i średnich firmach. Pozwala na obsługę przedsiębiorstwa wielooddziałowego. Umożliwia zaawansowane nadawanie cen towarom poprzez cenniki główne i dodatkowe. Wyróżnia się rozbudowaną obsługą zamówień (Asortyment na zamówieniach do obsługi pozycji zamówienia, Asortyment na wyczerpaniu, Asortyment na zleceniach), które ułatwiają logistykę zamówień zarówno w przypadku klientów, jak i dostawców.
- Gestor nexo PRO – to elastyczny system wspomagający budowanie trwałych relacji z klientami oraz zarządzanie pracą w firmie. Działa również w obszarze wewnątrzfirmowym, organizując i usprawniając pracę – pozwala planować wykonanie zadań wraz z delegowaniem ich na pracowników, monitorować postępy w wykonywaniu prac, rezerwować ogólnodostępne zasoby w firmie (np. pojazdy służbowe).
- R Project – jest pakietem statystyczno-matematycznym przeznaczonym do zaawansowanych obliczeń statystycznych. Objęty jest licencją GPL. Możliwości pakietu R są stosunkowo duże i nie kończą się na samych tylko obliczeniach, ale umożliwiają:
- Obliczanie podstawowych statystyk opisowych, takich jak średnia, mediana, odchylenie standardowe, wartości minimalne i maksymalne, a także analizowanie rozkładów danych,
- Tworzenie wykresów i grafiki, które pomagają w badaniu struktury i wzorców w danych (histogramy, wykresy punktowe, wykresy pudełkowe, wykresy liniowe oraz mapy ciepła),
- Przeprowadzenie analizy wielowymiarowej, takiej jak analiza głównych składowych (PCA), analiza czynnikowa, analiza skupień czy wielowymiarowe skalowanie (MDS),
- Tworzenie różnorodnych modeli statystycznych i uczenia maszynowego, takich jak regresja liniowa, regresja logistyczna, analiza wariancji (ANOVA), analiza skupień, klasyfikacja, drzewa decyzyjne, sieci neuronowe.
W pracowniach komputerowych Studenci naszej Uczelni mogą korzystać z programu CorelDRAW Graphics Suite 12 oraz Gimp – narzędzi graficznych do nauki tworzenia różnego rodzaju projektów. Podczas zajęć korzystają oni także z aplikacji webowych/otwartego dostępu wspierających proces dydaktyczny, takich jak:
- ADONIS – narzędzie do zarządzania procesami biznesowymi (BPM) służące do dokumentowania, analizy i optymalizacji procesów biznesowych. Program dostępny jest przez przeglądarkę internetową.
- AnyLogic – wersja PLE (ang. Personal Learning Edition) – narzędzie dostępne dla wielu systemów operacyjnych, pozwalające na przygotowanie i modelowanie systemów z wykorzystaniem komputera.
- Canva – platforma do projektowania graficznego, umożliwiająca tworzenie różnorodnych materiałów wizualnych, takich jak prezentacje, plakaty, ulotki, banery.
- Eduterapeutica – problemy wychowawcze – program na licencji edukacyjnej. Jest zestawem zawierającym materiały związane z przeciwdziałaniem uzależnieniom, przemocy, agresji oraz wspierania dzieci z problemami emocjonalnymi w szkole podstawowej. Zestaw stanowi doskonałą pomoc dla nauczycieli, pedagogów, specjalistów.
- English Hub – platforma przygotowana przez Oxford University Press. Znajdują się na niej cyfrowe odzwierciedlenia podręczników oraz materiały multimedialne wykorzystywane na zajęciach z języka angielskiego.
- Google Workspace – (narzędzia Formularze Google i Google Colab) – Formularze Google pozwalają na tworzenie ankiet, quizów i formularzy, które umożliwiają zbieranie danych do projektów, przeprowadzania badań i organizacji pracy grupowej. Google Colab to środowisko w chmurze, które umożliwia pisanie i uruchamianie kodu w języku Python do programowania, analizy danych i uczenia maszynowego, ułatwiając pracę z dużymi zbiorami danych i złożonymi modelami.
- Kahoot – narzędzie online do tworzenia interaktywnych quizów, ankiet i testów.
- Mentimeter – to program, który umożliwia tworzenie interaktywnych prezentacji oraz chmury słów. Jest przydatny na wielu zajęciach do refleksji, samooceny pracy.
- Mongo DB – jest wieloplatformowym narzędziem zarządzania nierelacyjną bazą danych typu NO-SQL.
- Python – jest darmowym językiem programowania przeznaczonym do zaawansowanych obliczeń statystycznych. Objęty jest licencją GPL.
- Salesforce (wersja developer) – darmowa wersja programu klasy CRM (zarządzanie relacjami z klientami). Salesforce to platforma oferująca rozwiązania dla zarządzania relacjami z klientem stworzona z myślą o ułatwieniu i usprawnieniu procesów biznesowych w firmie.
- Spektrum Autyzmu Pro – to specjalistyczny program multimedialny dla nauczycieli oraz terapeutówz przeznaczeniem do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu jak również dla wszystkich dzieci wykazujących trudne zachowania. Sprawdza się w pracy indywidualnej jak i w małych grupach na zajęciach terapeutycznych, rewalidacyjnych oraz dydaktycznych.
Platformy kształcenia zdalnego
Uczelnia udostępnia 2 platformy do kształcenia zdalnego:
Platforma Moodle – środowisko nauczania zdalnego za pomocą sieci teleinformatycznych, dostępne przez przeglądarkę internetową;
Cisco Webex – nowoczesne system wideokonferencyjny doskonale współpracujący z urządzeniami mobilnymi, takimi jak laptopy, tablety czy smartfony.