Aktualności naukowe - Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości WSZiP

Aktualności naukowe

 

  • Dr inż. Jacek Uziak, Profesor WSZiP, wspólnie z Profesorem Mosesem T. Oladiran (Botswana International University of Science and Technology) , Profesor Giudittą Pezzotta Prorektorem ds. Zapewniania Jakości na Uniwersytecie w Bergamo oraz Profesorem Edmundem Lorencowiczem (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie) wydali artykuł pt.: „Promotion and sustainability of quality assurance in engineering education through academic and professional accreditation”, który ukazał się w Global Journal of Engineering Education, Melbeourne 2025 

Artykuł dostępny pod linkiem http://www.wiete.com.au/journals/GJEE/Publish/vol27no1/06-Uziak-J.pdf


  • Dr inż. Jacek Uziak, Profesor WSZiP, wziął udział w Międzynarodowej Konferencji: Poprawa zrównoważonej jakości edukacji inżynierskiej dla społeczeństwa opartego na wiedzy. Pan Profesor pełnił funkcję Członka Międzynarodowego Komitetu Doradczego. W publikacji pokonferencyjnej znajduje się artykuł Pana Profesora Jacka Uziaka, napisany wspólnie z Profesorem Mosesem T. Oladiran (Botswana International University of Science and Technology) , Profesor Giudittą Pezzotta Prorektorem ds. Zapewniania Jakości na Uniwersytecie w Bergamo oraz Profesorem Edmundem Lorencowiczem (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie), Botswana 2024
    Publikacja dostępna pod linkiem > https://wwszip.pl/wp-content/uploads/2025/02/Final-Conference-Proceedings-IC2EM-24.pdf

     Konferencja miała na celu zgromadzenie ekspertów, naukowców, regulatorów, badaczy, edukatorów, menedżerów, przedstawicieli przemysłu oraz decydentów politycznych zaangażowanych w zapewnianie i doskonalenie jakości edukacji inżynierskiej. Uczestnicy mieli okazję do wymiany doświadczeń oraz przedstawienia wyników swoich badań dotyczących różnych aspektów tej dziedziny. Tematyka wydarzenia sprzyjała dyskusjom na temat akredytacji, realizacji programów nauczania, zarządzania zasobami oraz roli edukacji inżynierskiej w społeczeństwie opartym na wiedzy. Podczas konferencji odbyły się liczne prezentacje naukowe oraz inne wydarzenia merytoryczne. Wysoki poziom spotkania zapewnił interdyscyplinarną platformę dla profesjonalistów z różnych sektorów, umożliwiając im przedstawienie oraz omówienie najnowszych trendów, innowacji, wyzwań i rozwiązań związanych z edukacją inżynierską.
Jakość odgrywa kluczową rolę w edukacji inżynierskiej i powinna stanowić priorytet w zakresie alokacji zasobów, projektowania programów nauczania oraz ich wdrażania. Dążenie do zrównoważonego rozwoju i dopasowania programów do współczesnych wymagań stanowi wyzwanie, lecz jednocześnie tworzy unikalne możliwości współpracy między naukowcami, praktykami i decydentami politycznymi. Temat konferencji – Poprawa zrównoważonej jakości edukacji inżynierskiej dla społeczeństwa opartego na wiedzy – był opracowany z myślą o inspirujących dyskusjach oraz wymianie doświadczeń, które miały na celu podniesienie standardów kształcenia inżynierskiego na poziomie międzynarodowym.

 


 

  • Dr inż. Jacek Uziak, Profesor WSZiP, wziął udział w  XII International Scientific Symposium FMPMSA 2024, będąc członkiem Komitetu Programowego tej konferencji.

 

  • Dr inż. Jacek Uziak, Profesor WSZiP, wziął udział w spotkaniu komitetu doradczego WIETE (World Institute of Engineering and Technology Education) oraz rad redakcyjnych dwóch, wydawanych przez WIETE czasopism, tj. GJEE (Global Journal of Engineering Education) oraz WTE&TE (World Transactions of Engineering and Technology Education), Bratysława 2024

W niedzielę 9 czerwca 2024 roku w Bratysławie na Słowacji odbyło się spotkanie Międzynarodowego Komitetu Doradczego Akademickiego WIETE (WIETE-IAAC), Gospodarzem wydarzenia był Słowacki Uniwersytet Technologiczny w Bratysławie, reprezentowany przez prof. Ľubicę Vitkovą, prorektor i byłą dziekan Wydziału Architektury, prof. Roberta Špačka, byłego prezydenta WIETE-IAAC, doc. Branislava Puškára, dziekana Wydziału Architektury i Projektowania, dr Klarę Macháčovą, prodziekan tego wydziału, oraz dr Lucię Štefancovą.
Polską delegację stanowili: prof. Maria Jolanta Żychowska z Politechniki Krakowskiej, pełniąca funkcję prezydenta WIETE-IAAC; prof. Lucyna Nyka, dziekan Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej i wiceprzewodnicząca WIETE-IAAC; prof. Jakub Szczepański, prodziekan tego samego wydziału; prof. Joanna Jabłońska, prodziekan Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej; oraz prof. Jacek Uziak z Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu.
Pozostali uczestnicy to m.in. prof. Moon-Soo Kim z Hankuk University of Foreign Studies (Korea Południowa), dr Douglas TK Tien z Taylor’s University (Malezja), prof. Aji P. Wibawa z State University of Malang (Indonezja) oraz dr Awang H. Pratomo, dziekan Wydziału Inżynierii i Przemysłu na Yogyakarta State University (Indonezja). W spotkaniu uczestniczyli także dyrektorzy WIETE.
W czasie obrad omawiano m.in. kwestie związane z wpływem sztucznej inteligencji na badania naukowe oraz publikacje, w tym kwestie etyki akademickiej, plagiatu, problematyki autorstwa oraz trudności, z jakimi mierzą się małe wydawnictwa, takie jak WIETE. Poruszono również temat nowych przepisów UE dotyczących sztucznej inteligencji oraz wytycznych COPE.
Dyskutowano nad politykami różnych uniwersytetów wobec sztucznej inteligencji, a także nad innymi kwestiami etycznymi w środowisku akademickim. Krótko omówiono również obecny status WIETE, jego czasopisma, ich oceny w Scopus, działania związane z pozyskiwaniem członków oraz plany przyszłych międzynarodowych konferencji.
Uczestnicy uznali, że takie spotkania są cennym forum wymiany wiedzy i doświadczeń między instytucjami z różnych krajów i kontynentów, co podkreśla potrzebę ich regularnego organizowania.

 

  • Dr inż. Jacek Uziak, Profesor WSZiP,
    • Uziak J.Oladiran M.T., , Z. Tjiparuro – Students’ perception of the learning experiences from the final year engineering project. Global Journal of Engineering Education, Vol. 22, No. 3, 2020 (pp. 193-203).
    • Uziak J Lorencowicz E.,. – Regional Structure of Tractor Market in Poland. Agricultural Engineering, Vol. 24, No. 3, 2020 (pp. 51-62).
    • Uziak J. Malebeswa B., Basiami G.N., – Improving students’ understanding of rolling motion. Global Journal of Engineering Education, Vol. 22, No. 2, 2020 (pp. 117-122).
    • Uziak J., Moalosi R., Rapitsenyane Y. – Students’ Perception of General Education Courses at the Faculty of Engineering and Technology, University of Botswana. International Journal of Quality Control and Standards in Science and Engineering, Vol. 8, Issue 1, 2021 (pp. 19).
    • Uziak J., Oladiran M.T., Becker K., Gizejowski M. – Assessing Chalk &Talk and Power Point Presentation Techniques for Teaching Engineering Courses. International Journal of Engineering Education, Vol. 37, No. 1, 2021 (pp. 278–286).
    • Uziak J. Lorencowicz E., – Transport Effectiveness of Grocery Shops Deliveries. Annals of the Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists, Vol. XXV, No. 1, 2023 (pp. 166-179).

 


 

  • Dr Katarzyna Pieczarka, Dziekan WEBiI WSZiP,  wzięła udział w XIV Edycja Ogólnopolskiej Konferencji Szkoleniowo-Naukowej:
    • „Akredytacja i zapewnianie jakości kształcenia na uczelniach – zmiany, wyzwania, rekomendacje”, Sosnowiec 2024

      • W dniu 12 grudnia 2024 roku w Sosnowcu odbyła się XIV Edycja Ogólnopolskiej Konferencji Szkoleniowo-Naukowej, która była poprowadzona przez ekspertów z zakresu zarządzania jakością kształcenia i akredytacji w szkolnictwie wyższym. Wykłady konferencyjne poświęcone były metodyce, zasadom i kryteriom oceny programowej jakości kształcenia dokonywanej przez komisje akredytacyjne oraz problematyce zarządzania jakością kształcenia w szkolnictwie wyższym.
        Konferencję zorganizowała Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego.

 


 

  • Dr Piotr Laskowski, wziął udział w  XII Forum Jakości PKA, Kraków 2024
    W dniach 20-21 listopada 2024 roku w Centrum Dydaktyki AGH przy ul. Reymonta 7 w Krakowie odbyła się XII edycja seminarium z cyklu Forum Jakości, które jest flagowym wydarzeniem Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Współorganizacją XII edycji Forum zajęła się Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie.Forum Jakości 2024, zorganizowane pod hasłem Zapewnianie jakości kształcenia wobec wyzwań otoczenia. Internacjonalizacja, zgromadziło w Krakowie liczne grono reprezentantów środowiska akademickiego. Byli to specjaliści na co dzień zaangażowani w działania związane z kompleksowym zapewnianiem jakości kształcenia w swoich instytucjach i uczelniach.Program wydarzenia obejmował cztery kluczowe moduły oraz panele dyskusyjne, skoncentrowane na najbardziej aktualnych wyzwaniach związanych z umiędzynarodowieniem. W gronie prelegentów znaleźli się eksperci zaproszeni przez kierownictwo Polskiej Komisji Akredytacyjnej, którzy dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie internacjonalizacji jakości kształcenia.Obrady otworzył dr hab. inż. Janusz Uriasz, przewodniczący Komisji, a uczestników przywitał prof. dr hab. inż. Krzysztof Mendrok, prorektor ds. kształcenia Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.Następnie głos zabrał podsekretarz stanu w MNiSW, Maciej Gdula, który zwrócił uwagę na potrzebę dialogu międzyuczelnianego oraz umiędzynarodowienia jako kluczowych elementów podnoszenia standardów kształcenia. Podkreślił także, że dydaktyka powinna być uwzględniana w ewaluacji nauki, gdyż stanowi istotny aspekt pracy naukowej.W pierwszym module Forum Jakości goście wygłosili prelekcje.
    Douglas Blackstock, przewodniczący ENQA, omówił wyzwania stojące przed agencjami akredytacyjnymi, takie jak cyfryzacja, AI w nauczaniu i ocenianiu, czy konieczność współpracy międzynarodowej. Podkreślił znaczenie dostosowania działań agencji do standardów ESG i redukcji barier w zapewnianiu jakości.Za pośrednictwem łącza online podsekretarz stanu Andrzej Szeptycki przedstawił strategię umiędzynarodowienia polskiego szkolnictwa wyższego. Z kolei dr hab. Jakub Brdulak, sekretarz PKA, omówił rolę Polskiej Komisji Akredytacyjnej w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego, wskazując na znaczenie mobilności i bazy DEQAR.Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, przedstawił założenia programu Study in Poland oraz wyzwania związane z umiędzynarodowieniem, takie jak zmiany w polityce migracyjnej czy sytuacja geopolityczna. Dr Piotr Kępski z NAWA opisał cele strategiczne agencji, m.in. wspieranie międzynarodowej wymiany wiedzy i promocję języka polskiego za granicą.W drugim module uczestnicy omówili ocenę kompleksową w umiędzynarodowieniu studiów.
    Do debaty zaproszono przedstawicieli agencji akredytacyjnych z Europy, którzy dzielili się doświadczeniami. Moderował ją dr hab. inż. Janusz Uriasz, podkreślając znaczenie międzynarodowych standardów w polskim szkolnictwie wyższym.Drugi dzień Forum skupiono na zagadnieniach, takich jak mobilność akademicka, programy Double degree, Joint degree i mikropoświadczenia. Uczestnicy, w tym eksperci z uczelni i agencji, analizowali strategie umiędzynarodowienia polskiego szkolnictwa wyższego, kończąc dyskusję pytaniami od audytorium.Ostatni moduł dotyczył kształcenia językowego.
    Dr hab. Ariadna Strugielska moderowała panel, w którym przedstawiciele różnych instytucji dyskutowali o rozwijaniu kompetencji językowych studentów, roli kadry dydaktycznej oraz znaczeniu jakości nauczania języków w kontekście umiędzynarodowienia. Wnioski z tej dyskusji mogą być zastosowane w innych ośrodkach akademickich w Polsce.

 

  • III Międzynarodowa Konferencja Naukowa w WSZiP – Wałbrzych 2024

W dniu 06. 11. 2024 w Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości odbyła się III Międzynarodowa Konferencja Naukowa

Relacje i interdyscyplinarność wyzwaniem współczesności w pedagogice, psychologii, zarządzaniu i inżynierii zarządzania.

 Myślą przewodnią Konferencji była inspiracja środowisk naukowych do poszukiwania:

  • odpowiedzi na wyzwania wynikające z propozycji orientacji tematycznej Konferencji;
  • możliwości zwiększania kreatywności i aktywności innowacyjnej zorientowanej na rozwiązywanie problemów współczesnej pedagogiki, psychologii, zarządzania i inżynierii zarzadzania.
  • przestrzeni do interdyscyplinarnego dialogu, wymiany wiedzy i doświadczeń, a także promowania synergii pomiędzy teorią, a praktyką w obszarach pedagogiki, psychologii, zarządzania i inżynierii zarządzania.

Kierując się kontekstem wyzwań inspirowanych erą cyfrową, skoncentrowano się na problemach związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, wiedzy i technologii cyfrowych w pedagogice, psychologii, zarzadzaniu i inżynierii zarzadzania, stanowiących instrument intensyfikujący relacje i interdyscyplinarność. W szczególności zwrócono uwagę na teorię, badania i innowacyjną praktykę w procesach realizacji zadań w obszarach:

  • pedagogiki (opiekuńczo-wychowawczej, terapii pedagogicznej i nauk o wychowaniu),
  • psychologii (psychologii przestępczości, terapii i pomocy psychologicznej, psychologii w sytuacjach kryzysowych),
  • zarządzania (kreatywnością, innowacjami, wiedzą, procesami, jakością, operacyjnego wykorzystanie sztucznej inteligencji, technologii informacyjnych w zarządzaniu, biznesie i inżynierii),
  • inżynierii zarządzania – kierunku studiów potwierdzających interdyscyplinarność w teorii i praktyce.

Głównymi celami III Międzynarodowej Konferencji Naukowej były:

  • Wspieranie interdyscyplinarności – wymiana interdyscyplinarnej wiedzy, doświadczeń i popularyzacja wyników badań oraz innowacyjnych praktyk uczelni i innych instytucji w obszarach: edukacji, psychologii, opieki i wychowania, szeroko rozumianej terapii pedagogicznej oraz zarządzania operacyjnego;
  • Promowanie innowacji i kreatywności – podjęcie dyskursu naukowego nad perspektywami rozwoju wyżej przedstawionych obszarów w warunkach dynamicznie rozwijających się technologii cyfrowych;
  • Integracja teorii i praktyki – stworzenie przestrzeni do dyskusji, konsolidacji oraz współpracy naszego środowiska działającego we wskazanych obszarach nauki i praktyki oraz budowanie trwałych relacji i sieci współpracy między uczestnikami konferencji.

Corocznie w konferencjach organizowanych przez WSZiP uczestniczy kadra z dużym dorobkiem naukowym ale także doktoranci i studenci wielu uczelni. Na szczególne podkreślenie zasługuje udział właśnie studentów, którzy przedstawiali swoje osiągnięcia i brali czynny udział w dyskusji.

Podobnie jak w latach ubiegłych także i w tym roku zaistniała możliwość wysłuchania referatów wygłoszonych przez przedstawicieli wielu uczelni, m.in.:

  1. Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości z siedzibą w Wałbrzychu.
  2. Katolicki Uniwersytet Ružomberok Słowacja.
  3. Chmielnicki Uniwersytet Narodowy Ukraina
  4. Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  5. Tarnopolski Narodowy Uniwersytet  Pedagogiczny im. Wołodymyra Hniatiuka Ukraina
  6. Bereżański Instytut Agrotechniczny, Oddzielna jednostka strukturalna Narodowego Uniwersytetu Nauk Przyrodniczych i Środowiskowych Ukrainy.
  7. Zachodnioukraiński Uniwersytet Narodowy
  8. Podolski Państwowy Uniwersytet, Ukraina

Zaprezentowane referaty, po przejściu przez cykl wydawniczy, zostały opublikowane w Pracach Naukowych WSZiP które posiadają swój numer ISBN, a publikacje w nich zawarte spełniają kryteria uwzględniane przy ocenie ewaluacyjnej dorobku naukowego, a także są satysfakcjonującym sposobem przedstawiania swojej wiedzy.
Wersję elektroniczną publikacji znajdą Państwo w Pracach Naukowych WSZiP
pod linkiem https://pracenaukowe.wwszip.pl/prace/PN_55.pdf

Organizatorzy składają serdeczne podziękowania wszystkim osobom i instytucjom, które wzięły udział w Konferencji i już dzisiaj zapraszają na kolejną konferencję, która będzie zorganizowana w 2025 roku.

 

KIEROWNICTWO NAUKOWE KONFERENCJI

prof. dr hab. inż. Lucjan Kowalczyk

prof. zw. dr hab. inż. Franciszek Mroczko

 


 

  • Profesor Franciszek Mroczko, Prorektor ds. naukowo-dydaktycznych WSZiP, wziął udział w  Międzynarodowym Kongresie Jakości Kształcenia, Katowice 2024
    W środę 23 października 2024 roku w Katowicach odbył się Międzynarodowy Kongres Jakości Kształcenia.
    Podczas którego omówiono wpływ realizacji ustawowych praw na jakość kształcenia oraz szersze zmiany w funkcjonowaniu uczelni.
    Podczas wydarzenia poruszono kwestie związane z prawami i obowiązkami osób studiujących i przygotowujących rozprawy doktorskie, które wynikają z ustawowych przepisów. Podkreślono, że przestrzeganie tych praw nie tylko wspiera zasadę równego traktowania, ale także przyczynia się do podnoszenia jakości kształcenia. Wskazano, że edukacja, będąca procesem dwukierunkowym, zyskuje na efektywności dzięki realizacji tych praw i obowiązków, co dodatkowo wzmacnia wychowawczą rolę uczelni i kształtuje poszanowanie praw innych osób.
    Szczególną uwagę zwrócono na proces ankietyzacji, który pozwalał uczestnikom ocenić przebieg zajęć oraz poziom zdobytej wiedzy. Dyskutowano o wnioskach dotyczących wzajemnego szacunku i godności w relacjach pomiędzy uczestnikami procesu kształcenia. Podkreślono, że ankietyzacja powinna być narzędziem wyłącznie wspierającym podnoszenie jakości kształcenia, bez innych celów.
    Uczestnicy wydarzenia dowiedzieli się także, jakie uprawnienia przysługują osobom studiującym i doktorantom oraz w jaki sposób można je skutecznie wykorzystywać, aby rzeczywiście przyczyniały się do zwiększenia efektywności procesu kształcenia.

 

  • Dr Katarzyna Pieczarka, Dziekan WEBiI WSZiP,  wzięła udział w konferencji:
    • Ocena jakości kształcenia na studiach, zorganizowaną przez DPMK Law&Consulting, Warszawa 2023.

      W dniach 11-13 października 2023 roku w Warszawie odbyła się Konferencja Naukowo-Szkoleniowa Ocena jakości kształcenia na studiach.
      Podczas pierwszego panelu dyskusyjnego omówiono współczesne wyzwania związane z jakością kształcenia na poziomie 6 i 7 Polskiej Ramy Kwalifikacji. Poruszono kwestie metod i technik kształcenia na odległość oraz podejścia Polskiej Komisji Akredytacyjnej do tej formy edukacji. Dyskusja objęła także warunki kształcenia studentów zagranicznych, w tym tych dotkniętych skutkami konfliktu na Ukrainie. Dodatkowo zaprezentowano sposoby uatrakcyjnienia studiów poprzez innowacyjne metody dydaktyczne.
      W trakcie szkolenia przedstawiono procedury akredytacyjne i przygotowanie raportu samooceny. W pierwszej części przybliżono proces oceny programowej prowadzony przez PKA – od ogłoszenia listy kierunków objętych oceną, po wydanie uchwały, uwzględniając procedury odwoławcze. Druga część skupiła się na strukturze raportu samooceny i organizacji prac nad jego przygotowaniem, wskazując różnice między profilami praktycznym a ogólnoakademickim.
      Kolejny panel poświęcono zasadom konstruowania i realizacji programów studiów. Omówiono kryteria oceny programowej, przyporządkowanie kierunków do dyscyplin oraz efekty uczenia się w kontekście Procesu Bolońskiego i Europejskich Ram Kwalifikacji. Uczestnicy poznali także najczęściej popełniane błędy wykrywane podczas wizytacji.
      W ramach tematu realizacji programów studiów przeanalizowano treści programowe, harmonogram zajęć oraz ich organizację – zarówno w formie tradycyjnej, jak i innowacyjnej. Poruszono zagadnienia dotyczące zajęć praktycznych, liczby godzin kontaktowych oraz proporcji między różnymi formami nauczania.
      Panel dotyczący weryfikacji efektów uczenia się objął metody oceny wiedzy oraz organizację procesu dyplomowania. W drugiej części skupiono się na kompetencjach kadry akademickiej, ich doświadczeniu i kwalifikacjach, a także zgodności specjalizacji z kierunkami studiów.
      Omówiono również umiędzynarodowienie procesu kształcenia, narzędzia wspierające rozwój międzynarodowy kadry i studentów oraz sposoby monitorowania jakości kształcenia. Szczególną uwagę poświęcono dostępności infrastruktury dla osób z niepełnosprawnościami oraz wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji.
      Podczas panelu dotyczącego współpracy uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym podjęto temat praktyk studenckich – ich organizacji, nadzoru i oceny efektów. Omówiono stanowiska interpretacyjne PKA w tej kwestii oraz wpływ współpracy z instytucjami na kształtowanie programów studiów.
      Ostatnia część wydarzenia dotyczyła wsparcia studentów w nauce i rozwoju zawodowym. Przedstawiono dostępne formy pomocy, system stypendialny oraz inicjatywy wspierające studentów o specjalnych potrzebach. Podkreślono także rolę samorządu i organizacji studenckich w kształtowaniu ścieżek kariery akademickiej i zawodowej.
      Wydarzenie zakończył panel poświęcony systemowi zapewniania jakości kształcenia, w ramach którego przeanalizowano zasady nadzoru nad kierunkami studiów oraz procedury oceny i doskonalenia programów. Omówiono także zaangażowanie interesariuszy w proces podnoszenia jakości kształcenia na uczelniach.

 


 

  • Dr Jacek Wychowanek, Nauczyciel Akademicki WSZiP,  wziął udział w międzynarodowej konferencji:
    • Data Science, Statistics & Visualisation (DSSV) and the European Conference on Data Analysis (ECDA), Antwerpia 2023.
      Podczas konferencji został zaprezentowany artykuł.

 

  • Dr Jacek Wychowanek, Nauczyciel Akademicki WSZiP,  wziął udział w międzynarodowej konferencji:
    • Liberec Economic Forum, Liberec 2023
      Podczas konferencji został zaprezentowany artykuł.

  • Dr Katarzyna Pieczarka, Dziekan WEBiI WSZiP, wspólnie z dr Iwoną Madej-Kurzawa oraz prof. Grażyną Węgrzyn
    wydała w zagranicznym czasopiśmie Problems and Perspectives in Management artykuł pt.: „Professional and educational activity of youth in the digital economy”.
ul. Wrocławska 10
58-309 Wałbrzych