III MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA NAUKOWA - Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości WSZiP

III MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA NAUKOWA

6 listopada 2024 r. odbędzie się Konferencja Naukowa pt.:
PEDAGOGIKA, PSYCHOLOGIA, ZARZĄDZANIE I INŻYNIERIA ZARZĄDZANIA- INTERDYSCYPLINARNOŚĆ JAKO OŚ WSPÓŁCZESNOŚCI” (online)

Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości z siedzibą w Wałbrzychu zaprasza do wzięcia udziału w III MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ
pt.: Relacje i interdyscyplinarność wyzwaniem współczesności w pedagogice, psychologii, zarządzaniu i inżynierii zarzadzania,
która odbędzie się 6 listopada 2024 roku w formie online.

Idea wiodąca tej Konferencji zawiera się w haśle:

PEDAGOGIKA, PSYCHOLOGIA, ZARZĄDZANIE I INŻYNIERIA ZARZĄDZANIA
INTERDYSCYPLINARNOŚĆ JAKO OŚ WSPÓŁCZESNOŚCI

Myślą przewodnią Konferencji jest inspiracja środowisk naukowych do poszukiwania:

  • odpowiedzi na wyzwania wynikające z propozycji orientacji tematycznej Konferencji;
  • możliwości zwiększania kreatywności i aktywności innowacyjnej zorientowanej na rozwiązywanie problemów współczesnej pedagogiki, psychologii, zarządzania i inżynierii zarzadzania.
  • przestrzeni do interdyscyplinarnego dialogu, wymiany wiedzy i doświadczeń, a także promowania synergii pomiędzy teorią, a praktyką w obszarach pedagogiki, psychologii, zarządzania i inżynierii zarządzania.

 

Kierując się kontekstem wyzwań inspirowanych erą cyfrową, pragniemy obecnie skoncentrować się na problemach związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, wiedzy i technologii cyfrowych w pedagogice, psychologii, zarzadzaniu i inżynierii zarzadzania, stanowiących instrument intensyfikujący relacje i interdyscyplinarność. W szczególności pragniemy zwrócić Państwa uwagę na teorię, badania i innowacyjną praktykę w procesach realizacji zadań w obszarach:

  • pedagogiki (opiekuńczo-wychowawczej, terapii pedagogicznej i nauk o wychowaniu),
  • psychologii (psychologii przestępczości, terapii i pomocy psychologicznej, psychologii w sytuacjach kryzysowych),
  • zarządzania (kreatywnością, innowacjami, wiedzą, procesami, jakością, operacyjnego wykorzystanie sztucznej inteligencji, technologii informacyjnych w zarządzaniu, biznesie i inżynierii),
  • inżynierii zarządzania – kierunku studiów potwierdzających interdyscyplinarność w teorii i praktyce.

 

Interdyscyplinarny wymiar III Międzynarodowej Konferencji Naukowej może przyczynić się do podjęcia kompleksowej naukowej dyskusji, wymiany poglądów i doświadczeń specjalistów z różnych obszarów, co może wpłynąć na powstanie oraz realizację nowych pomysłów, a także pozwoli na owocną dalszą współpracę.

 

Zakładane cele III Międzynarodowej Konferencji Naukowej:

  • Wspieranie interdyscyplinarności – wymiana interdyscyplinarnej wiedzy, doświadczeń i popularyzacja wyników badań oraz innowacyjnych praktyk uczelni i innych instytucji w obszarach: edukacji, psychologii, opieki i wychowania, szeroko rozumianej terapii pedagogicznej oraz zarządzania operacyjnego;
  • Promowanie innowacji i kreatywności – podjęcie dyskursu naukowego nad perspektywami rozwoju wyżej przedstawionych obszarów w warunkach dynamicznie rozwijających się technologii cyfrowych;
  • Integracja teorii i praktyki – stworzenie przestrzeni do dyskusji, konsolidacji oraz współpracy naszego środowiska działającego we wskazanych obszarach nauki i praktyki oraz budowanie trwałych relacji i sieci współpracy między uczestnikami konferencji.

Dzięki obecności przedstawicieli ze świata nauki, praktyków, a także studentów odznaczających się wybitnymi osiągnięciami, wydarzenie może być wyjątkowo inspirujące dla uczestników Konferencji.

Propozycja orientacji tematycznej Międzynarodowej Konferencji Naukowej:

  • najnowsze koncepcje pedagogiczne i trendy ich rozwoju w warunkach wykorzystania sztucznej inteligencji, wiedzy i technologii informacyjnych;
  • problemy i wyzwania wynikające z realizacji zadań dydaktycznych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i technologii informacyjnych;
  • dylematy i wyniki badań nad procesami holistycznego poznania dziecka;
  • innowacje i zmiany kaizen w procesie kształcenia uczniów;
  • czynniki integrujące i dezintegrujące proces wychowawczy i dydaktyczny;
  • wyzwania w wychowaniu dziecka we współczesnym świecie;
  • problemy oddziaływań opiekuńczo-terapeutycznych;
  • praca z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami lękowymi;
  • terapia i pomoc psychologiczna we współczesnych uwarunkowaniach;
  • pomoc psychologiczna w sytuacjach kryzysowych;
  • zaburzenia lękowe, panika i fobie społeczne wynikające z obecnej sytuacji;
  • rola psychologów i specjalistycznych ośrodków pomocy młodym ludziom;
  • trudności w panowaniu nad emocjami, niestabilna samoocena i problemy związane z nawiązaniem i utrzymaniem relacji;
  • wykorzystanie psychologii w przywództwie i biznesie
  • problemy psychiczne związane z bezrobociem oraz jego skutkami;
  • możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w przestrzeni dydaktycznej i naukowej;
  • zastosowanie sztucznej inteligencji w procesach podejmowania decyzji i realizacji zadań z zakresu zarządzania;
  • funkcjonowanie w przestrzeni biznesowej związanej z zarządzaniem ludźmi (projektami, zespołami, pozyskiwaniem klientów, prowadzeniem szkoleń, negocjacji z wykorzystaniem warsztatu i narzędzi psychologicznych);
  • problemy diagnozy psychologicznej, interpretacji wyników i sposobów ich komunikowania;
  • sztuczna inteligencja i cyfryzacja jako klucz umożliwiający szeroki dostęp do informacji i wiedzy oraz podstawa pracy zespołowej i innowacyjności;
  • wykorzystanie współczesnych rozwiązań wspierających działalność innowacyjną ze szczególnym uwzględnieniem cyfryzacji gospodarki i społeczeństwa;
  • wykorzystanie aktualnych standardów jakościowych w procesach doskonalenia organizacji;
  • znaczenie zarządzania operacyjnego w kreowaniu innowacyjności organizacji;
  • integracja automatyzacji i robotyzacji w dobie gospodarki cyfrowej;
  • współczesne wyzwania automatyzacji procesów biznesowych;
  • integracja technologii w przemyśle 4.0;
  • zrównoważony rozwój i efektywność energetyczna;
  • współczesne uwarunkowania i problemy bezpieczeństwa i ochrony danych;
  • budowanie innowacyjnych zespołów oraz kultury wspierającej tworzenie organizacji opartych na wiedzy;
  • interdyscyplinarność kluczem do sukcesu i rozwoju;
  • inne tematy mieszczące się w myśli przewodniej Konferencji.

 

Świadomość podjętej tematyki zachęca do udziału w interdyscyplinarnym dialogu przedstawicieli różnych dyscyplin nauk społecznych, humanistycznych i nauk pokrewnych, zarówno teoretyków, jak i praktyków. Liczymy na Państwa aktywny udział w wydarzeniu, a także wspólną wymianę doświadczeń i refleksji.

III Międzynarodowa Konferencja Naukowa odbędzie się 6 listopada 2024 roku w formie zdalnej.

Zaprezentowane referaty zostaną opublikowane w Pracach Naukowych WSZiP które posiadają swój numer ISBN, a publikacje w nich zawarte spełniają kryteria uwzględniane przy ocenie ewaluacyjnej dorobku naukowego, a także są satysfakcjonującym sposobem przedstawiania swojej wiedzy.

Aby wziąć udział w Konferencji należy wypełnić i odesłać w terminie do 30 czerwca 2024 roku załączoną na stronie www.wwszip.pl deklarację uczestnictwa. Termin przysłania referatów sporządzonych zgodnie z wymaganiami edycyjnymi wydawnictwa znajdującymi się na stronie https://pracenaukowe.wwszip.pl/zasady.html – do 30 września 2024 roku.

Koszt udziału w Konferencji to 300 zł, w tym materiały konferencyjne wydane w formie publikacji.

Liczymy na szerokie zainteresowanie tym wydarzeniem i liczną obecność osób z zagranicznych i krajowych ośrodków naukowych, które zajmują się wskazaną tematyką.

Z wyrazami szacunku i nadzieją na przyjęcie zaproszenia.

 

KIEROWNICTWO NAUKOWE KONFERENCJI

prof. dr hab. inż. Lucjan Kowalczyk

prof. zw. dr hab. inż. Franciszek Mroczko

DO POBRANIA:
deklaracja uczestnictwa – POBIERZ

ul. Wrocławska 10
58-309 Wałbrzych